Yangon na povratku

Stigli smo u Yangon, bio je 28., u vrijeme ručka i otišli smo u restoran Sandy’s Myanmar Cuisine, na jezeru Kandawgyi, upravo nasuprot Karaweika. Jeli smo, bez daljnjega, najbolju tradicionalnu kuhinji u tijeku cijelog našeg boravka u Burmi. Supruga mi je objasnila da se radi o drugoj, skupljoj vrsti riže u odnosu na onu koju smo do tada jeli i da je ova puno ukusnija. Pogled s terase restorana je bio očaravajući. Srce nam se stezalo jer smo bili svjesni da se boravak približava kraju i da je ovo naš posljednji ručak u Myanmaru.

Jezero Kandawgyi   Pogled s terase restorana

Poslije podne smo obilazili grad, posjetili veliku tržnicu Bogyoke, zvanu Scot Market tijekom britanske dominacije. Svašta se prodaje, a nama se činilo da je osnovni proizvod nakit s čuvenim burmanskim dragim kamenjem. Da bi zaključili ovo naše predivno putovanje, odlučio sam da supruzi poklonim nešto od nakita; cijene su bile izuzetno povoljne. Bar dva sata je provela u proučavanju narukvica, naušnica i ostalih ukrasnih predmeta. Žalila se kako je dizajn izloženih stvari staromodan. Na kraju je izbor pao na jedan zlatni prsten s rubinom od nekih 3 karata i deset sićušnih dijamanata. Na štandovima nisu bile prikazane cijene. Upitao sam koliko košta. Prodavačica je uzela kalkulator i počela računati. Ja sam odlučio da je tisuću dolara najviše što sam spreman platiti. Nakon 5 minuta "kompliciranih" proračuna, konačno je bila saopćena cijena: 250 dolara. Zadovoljno sam platio jer je procjena bila znatno niža od očekivane. Zatražio sam račun da ne bih imao problema s carinom (na aerodromu nismo niti vidjeli carinike). Odmah sam bio uslužen: na računu je bio zapisan iznos od 50 dolara. Uzeo sam ga bez upuštanja u raspravu. U nastavku popodneva smo slobodno šetali po centralnom dijelu grada. Nisam mogao a da ne uslikam jednu staru Mazdu 1200 iz 1970, auto na kojem sam naučio voziti davne 1977. godine.

Gužva u Scot Market   Izloženi nakit   Crvena Mazda 1200 iz 1977. godine   Jedna ulica Yangona   Stara engleska građevina iz kolonijalnih vremena   Fasada objekta gdje se nalazi općina   Pogled na Yangon iz naše hotelske sobe

Te večeri, naše zadnje u Myanmaru, smo konačno ušli u Karaweik da vidimo predstavu s tradicionalnim plesovima i marionetama. U cijenu je bila uključena i večera. Naš dojam je bio da je ples bio prilično amaterski, bez puno truda od strane plesača, što bi se reklo, turistički nivo. Predstava je počela u 19:30 i sala je bila ispunjena posjetiocima. U 21:00, nakon završetka predstave svi su u trenutno otišli i mi smo ostali zadnja da završimo naše piće. Da bi na neki način dali dodatno značenje, odlučio sam te večeri dati napojnicu našem vodiču. Činio mi se prilično zadovoljan s nagradom i mislim da ju je isto večer potrošio. Uzeo je sobu u hotelu u kojem smo mi spavali, a rekao bih da nije sam spavao.

Zajednička slika s protagonistima spektakla   Birmanske nošnje   Narodni, tradicionalni ples   Nisu mogle nedostajati i marionete

Zadnji dan, 29., prije polaska na aerodrom, imali smo malo vremena za posjetu katoličkoj katedrali St. Mary, projektirane od jednog Nizozemca i završena 1899. Na parkiralištu ispred crkve nekoliko dečkića je igralo nogomet. Luiđi i ja smo im se pridružili na kratko vrijeme.

Katolička katedrala St. Mary   Pogled na bočnu fasadu u cigli   Unutrašnjost katedrale u gotičkom stilu

U 11:00 smo stigli u zračnu luku Yangona. Srdačno i sa žaljenjem smo se pozdravili s Luiđijem, našim vodičem. Administrativne formalnosti su brzo obavljene i trebali smo čekati u zgradi oko sat vremena prije ukrcavanja. Lijepa, moderna građevina, ali prazna. Supruga je bila žedna, a nigdje nije bilo niti jednog bara gdje bi su mogla kupiti bar boca vode. Na kraju smo se ukrcali se u avion: bio je to početak našeg dugog puta prema kući. Zbogom Myanmar, ostat ćeš zauvijek u našim srcima.